Pages

Nuffnang

Khamis, 18 Mac 2010

KEJOHANAN SUKAN IQRA 2010

Bersua kembali. Petang tadi penulis sempat membuka laman web sekolah ada artikel terbaru mengenai Sukan IQRA 2010. Penulis terkedu seketika apabila melihat majlis berlangsung dengan gah dan jayanya. Waktu penulis sekolah 2007 pun ada maskot rumah sukan jer..tak mcm sekarang siap dengan khemah. Seingat penulis maskot waktu tu badut, semut hitam yang lain tak ingat. Semua foto ni penulis ambil dari facebook cikgu2 sekolah. Jangan marah ar…Kejohanan Sukan Tahunan IQRA telah berlangsung dengan jayanya pada tahun ini. Setiap pasukan berusaha bertungkus lumus untuk memastikan kejayaan rumah masing-masing. Hal ini dapat dilihat pada hiasan rumah sukan yang setiap satunya memang mampu memikat hati juri. Begitu juga dengan komitmen semua atlet dalam menjayakan kejohanan sukan pada tahun ini.

Majlis dimulakan dengan perbarisan setiap kontijen rumah sukan seterusnya bacaan doa dan ikrar kejohanan. Acara pada pagi ini telah dirasmikan oleh Encik Azizi bin Abdullah Sani, Penolong Pegawai PPD Barat Daya dengan simbolik perasmian melepaskan beberapa ekor burung merpati dari sangkar. Selepas acara perasmian, tetamu dihiburkan dengan tarian oleh Kumpulan Kebudayaan SMKTBg. Pada pagi ini telah diadakan pertandingan akhir acara padang seperti larian pecut 70m, 200m, 400 m, 4 x 100 m dan 4 x 400 m. Tambah menarik apabila acara tarik tali melibatkan pasukan ibubapa yang hadir dan guru-guru yang dimenangi oleh pasukan guru.

Piala Johan Kejohanan Sukan IQRA telah dimenangi oleh rumah Zamrud diikuti oleh Rumah Nilam dan Delima masing-masing di tempat yang kedua dan ketiga. Kalah menang bukan penentunya tetapi semangat yang ditonjolkan menjadi cermin ukuran.



















0 ulasan:

Catat Ulasan

Klik Klik

Related Posts with Thumbnails