Nuffnang

Sabtu, 16 Januari 2010

SEPANJANG JALAN KENANGAN


Hai Assalamualaikum semua, salam 1 Malaysia rakan-rakan alumni. Dah beberapa hari penulis tak menekan kekunci di laptop penulis. Sebenarnya banyak yang penulis nak cerita tapi tu la tak sempat mengadap laptop. Terkejut jugak penulis tengok jumlah pengunjung yang hampir mencecah 200 kunjungan. Famous jugak lar blog alumni kite ni. Penulis percaya pasti ramai yang tertunggu-tunggu artikel apela yang penulis nak taipkan?. Sekarang ni penulis nak ajak rakan-rakan mengimbau kembali kenangan ketika masih memakai baju sekolah….tutup mata sekejap dan… bayangkan… Indahkan? Kali ini penulis nak letak gambar pemandangan sekitar sekolah yang penulis ada. Penulis percaya hati rakan-rakan pasti menggamit rindu sewaktu bersekolah. Baru-baru ni waktu bulan 12 sempat jugak penulis dan rakan-rakan berkunjung kesekolah dan asrama pasal alumni, lupa pulak nak ambil gambar terkini kat sekolah. Ish..Tengokla InsyALLAH awal tahun ni bulan 2 atau 3 penulis nak jumpa pengetua sekolah yang baru Cikgu Rashid nak tanya pendapat dan persetujuan mengenai penubuhan alumni sekolah. Ketika penulis dan rakan berkunjung ke sekolah baru-baru ini, pelbagai perubahan yang telah berlaku di situ. Antara perubahan-perubahan itu bermula dari hadapan sekolah di laluan pejalan kaki terdapat salah satu CCTV yang terdapat di sekolah, bagus jugak boleh pantau pelajar. Pengawas sekolah pun dah baju rasmi warna unggu tapi bukan unggu terang tau unggu cerah. Penulis pun sempat pakai baju pengawas dalam 2 tahun, dengar cerita seluar pengawas dah berganti dari unggu gelap ke warna hitam. Tukar…tukar jugak semangat mau ada.hehe….Dekat belakang sekolah dah ada kebun sayur tapi tak tau ler pulak pokok apa yang ditanam, seingat penulis buah terung Dalam aspuri pun dah ada kebun. Dekat kuarters guru pulak ada satu sangkar burung yang besar macam-macam spesies ada. Kalau dulu waktu penulis masih bersekolah budak asrama yang jaga sangkar tu, waktu tu kami bela arnab dan burung Nuri. Asrama makin bertambah seri sekarang ni sebab dah ada Pintu Gerbang kat dalam sekolah, seingat penulis ada satu ayat dekat atas pintu gerbang tu sungguh-sungguh, bersungguh-sungguh, kesungguhan.Tak tau la pulak betul ke tidak. Ada lagi satu cogan kata KRS yang baru iaitu ‘We Are No. 1’ kalau nak tau KRS SMKTBG ada matlamat untuk jadi johan kawad kaki kebangsaan. InsayALLAH kalau berusaha pasti ada kejayaan. AMIN……asrama pun dah ada meja Prep yang baru tu pun waktu penulis ada lagi sekarang ni tak tau la apa da jadi. Yang seronoknya meja ni siap dengan rak buku, selesa pun selesa. Bilik Tarian pun ada , nama bilik tu Bilik Gemalai Tari, selalunya digunakan untuk latihan tarian, nyanyian dan pengucapan awam. Bilik mesyuarat asrama pun dah ada sekarang, memang cantik macam klasik je. Dewan makan lagi la berseri dengan hiasan warna rasmi unggu.





Menyaksikan gambar-gambar ini, hati tidak terpalit rindukah? Tidak mahu bertemukah dengan kawan-kawan satu kelas, satu kelas, satu persatuan, satu asrama... satu... satu, tingkatan satu, tingkatan 2, tingkatan 3, tingkatan 4, tingkatan 5…………

0 ulasan:

Catat Ulasan

Klik Klik

Related Posts with Thumbnails